Tuesday, December 8, 2009


Semalam aku+cik hubby buat operasi tergempak. Jeng jeng jeng..... Apa dia ek? Haaa operasi botakkan kepala abang Ammar. Huuuu macam biasa la memang mencabar betul. Nak dijadikan cerita, Abi ajak Ammar mandi. Amboi bukan main xcted lagi budak tu bila diajak mandi. Terus mengekor Abi ke bilik mandi. Hehehe seronok nak main air la katakan. Dia tak tahu padahal Abi+Ummi nak potong rambut dia. Bila Abi start potong rambut guna mesin yang selalu kedai gunting rambut guna tu lah, bermulalah adegan airmata. Dok uwaaa uwaaa sepanjang proses botakkan kepala budak tu haa. Peranan aku, kena pegang kedua-dua tangan Ammar. Takut dia tepin mesin tu, x pasal2 jadi kes lain pulak. Dalam masa tu, aku nie dok pujuk-pujuk la supaya stop nangis. Ya Allah memang mennagis sungguh sampai mengigil2 badan dia. Kesian gak aku tengok. Tapi nak buat macam amana kan, kalau gunting di kedai, lagi x sanggup aku tengok. Kang x pasal2 jadi tontonan orang ramai pulak. Apa ke halnya ada budak meraung dalam kedai gunting rambut tu nanti. Lepas selesai operasi tu, aku mandikan dia. Mujurlah Afiq tengah tido, kalau idak, lagi kelam kabut aku dibuatnya. Huuuuu tapi wa manyak sedey lor, hubby gondolkan terus kepala Ammar. Langsung x ensem aku tengok. Uwaaa uwaaa ( aku pulak yang menangis ).


Gelagat ammar slps dibotakkan, tangan dok gesel2 kat kepala. Geli la tuh. Hehehe



2 comments:

  1. serius lain betul muka ammar he3...
    kami ni, lepas beberapa siri botakkan rambut amsyar (tp xbotok licin) berpendapat, lps ni pendekkan jer rambut amsyar sbb botak xensem ha3...

    ReplyDelete
  2. Ya Allah lia, ikutkan mmg zana xnak ammar botak macam nie, tp nak buat mcmana abi dia terlajak potong. so nak xnak, kena lah botakkan sampai licin. sungguh mmg x ensem tp kacak. hehehhe

    ReplyDelete